Frågor & Svar

När kommer min beställning?

Vår leveranstid är mellan 2-4 veckor. Till exempel om du gjorde din beställning den 1 mars så kan du räkna att produkten levereras mellan 14-28 mars.

Vilka betalningsalternativ finns?

Vi hanterar alla betalningar via vår betalningspartner Klarna som erbjuder flera betalningsalternativ i kassan, blanda annat kortbetalningar, Swish, banköverföring och faktura med eller utan delbetalning.

Hur handlar jag?

För att handla gör du sedan så här:

Välj de produkter du vill köpa genom att klicka på knappen ”Lägg i varukorg” på en produktsida eller i en produktlista. Klicka därefter på knappen ”Till kassan” eller på symbolen föreställandes en varukorg. Fyll därefter i dina uppgifter och välj betalningsmetod. Köpet genomförs därefter med vår betalningspartner Klarna och vi påbörjar hanteringen av din beställning.

Upplever du problem med att genomföra ditt köp ber vid dig att kontakta oss på kundtjanst@modellbilarna.se.

Kan jag returnera en produkt?

Innan du returnerar en eller flera produkter måste du kontakta vår kundservice. Du har alltid 60 dagars ångerrätt när du handlar hos Modellbilarna.se. Detta innebär att du har rätt att ångra ditt köp genom att meddela oss detta inom 60 dagar från det att du eller ditt ombud tagit emot den beställda varan.

Hur avbryter jag en beställning jag lagt?

Om du vill avbryta en lagd beställning så ber vi dig att kontakta oss via kundtjanst@modellbilarna.se så hjälper vi dig.

Hittar du inte svaret på din fråga? Maila oss på kundtjanst@modellbilarna.se, så återkommer vi till dig inom kort!